![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
![]() |
Evaluatie stagedoelstellingenWat ging goed, wat ging fout. Wat is blijven liggen? , samen met de argumentatie waarom een bepaald onderdeel is geschrapt of juist halverwege geïntroduceerd Op deze plek worden de stagedoelstellingen afgezet tegen de realiteit. Deze realiteit is een samenvatting van de conclusies van de voorgaande hoofdstukken. Nogmaals een opsomming van de doelstellingenDit is nogmaals een opsomming van de doelstellingen van de stage, zoals ik ze reeds in de introductie heb besproken. Onderzoek en opstellen richtlijnen Dit is het hoofddoel van de afstudeeropdracht. ik verwacht dat de volgende werkzaamheden tot mijn taak gaan behoren:
Nogmaals de door mij behaalde resultatenZoals besproken in de evaluatie van het project.
Evaluatie stagedoelstellingenIk denk dat het duidelijk is dat de meeste van de stagedoelstellingen gehaald zijn. De hoofddoelstelling, het inzichtelijk maken van de richtlijnen van het W3C, beschouw ik dan ook als geslaagd. Ik zal hier iets vertellen over de afwijkingen tussen de doelen en de werkelijkheid. Extranet Het extranet was geen echt deelproject. Het was een korte klus die ik niet echt tot mijn afstudeeropdracht wil rekenen. Van onderhoud is het ook uiteindelijk weinig gekomen. Het enige dat ik er later in samenwerking met de projectmanager aan bijgebouwd heb, zijn de standaardqueries om een voorsortering van deelprojecten te maken. Keurmerk Omdat het keurmerkenonderzoek resulteerde in het advies om zelf geen keurmerk te ontwikkelen, is dit deelproject min of meer aan mijn technische neus voorbij gegaan. Mijn input was namelijk niet langer nodig. Ik was er niet rouwig om, want ik had inmiddels een aantal interessante nieuwe projecten: de facilitaire website en de voorbeeldsites. Facilitaire website en voorbeeldsites De in de doelstellingen onder Overige activiteiten geschaarde facilitaire website en voorbeeldsites hebben uiteindelijk een belangrijk aandeel van mijn stage opgeëist. Ik denk dat ik ze samen met de richtlijnen als de hoofdprodukten van mijn stage moet rekenen. Van te voren kon ik niet goed overzien op welke activiteiten de nadruk zou komen te liggen. Achteraf is het logisch dat mijn aandeel in de facilitaire- en voorbeeldsites zo hoog was: ik was de specialist op het gebied van richtlijnen. Dat ik me tijdens de bouw ervan ook nog eens opwierp als een floormanager is meer een uit nood geboren oplossing dan een ambitie. Redactie richtlijnen Wat ik me tijdens het project nog niet realiseerde, was dat mijn specialisme me ook parten ging spelen tijdens de invoer van de richtlijnen in de database. Samen met mijn collega webdesigner was ik de enige 'gekwalificeerde' voor dit werk. Werk, dat niet van tevoren was ingepland. ConclusieIk denk dat ik met recht kan concluderen dat ik mijn stagedoelstellingen heb gehaald. En niet alleen dat: ik heb meer gedaan dan ik van tevoren in mijn stageopdracht beschreef. Dit was het logische gevolg van het verloop van het project. Ook deelopdrachten die ik uiteindelijk niet heb uitgevoerd waren hier het gevolg van. Dit is niet erg, omdat het voortschrijdend inzicht dat we verkregen tijdens het project de verdere verloop ervan bepaalde. De drie hoofdprodukten van mijn afstudeeropdracht zijn de richtlijnen, de facilitaire website en de voorbeeldsites. |
volgende pagina:
Conclusies & aanbevelingen ![]() Voor een overzicht: ga naar de Sitemap ![]() Verklarende Woordenlijst ![]() ![]() |
|||||||||||||
![]() naar boven |
Volgende pagina: Conclusies & aanbevelingen ![]() |